Často dostávam otázku od svojich klientov: „Ako zistím, ktoré slovo je správne (kľúčové) pre SEO?“ Začneme na začiatku aby to bolo ľahko pochopiteľné.
Čo je dobré SEO kľúčové slovo
Čo znamená SEO
Skratka: Optimalizácia pre vyhľadávanie. Optimalizácia obsahu blogu pre vyhľadávače. Vaše príspevky budú tak lepšie viditeľné pre Google a ďalšie vyhľadávače. Prioritne budeme hovoriť o Google.
Google automaticky posiela Googlebots (sú to google roboti alebo pavúky) do vášho blogu každých pár minút. Toto Google robí automaticky bez toho aby ste niečo museli robiť.
Poznámka: Služba Google Analytics zvyčajne zobrazuje najnižšie čísla pre blogerov, pretože ich nepočítajú z ich Googlebotov. Statcounter, Jetpack a ďalší poskytovatelia analytických nástrojov počítajú tieto prehľadávače – preto môžu byť vaše zobrazenia stránok vyššie na iných stránkach ako v službe Google Analytics.
Googlebots vyhľadávajú určité veci vždy, keď navštívia vašu stránku. Nemusíte sa sústrediť na SEO vo vašom príspevku. Googlebots vždy prichádzajú a hľadajú:
— kľúčové slová použité vo vašom príspevku a vo vašom blogu všeobecne — odkazy na váš príspevok a z neho — spôsob, ako popisujete obrázky a „alt text“ použitý na obrázku — položky, ktoré používate – tučné nadpisy a hlavičky H2 (H2 sú najlepšie, tiež tučné nadpisy sú v poriadku) — názov vášho príspevku — adresu URL príspevku
Keď vyššie spomenuté položky obsahujú vaše kľúčové slová, pre Googlebots je jednoduchšie prehľadávanie vášho príspevku. Zrozumiteľne povedané: Google indexuje váš príspevok – pridáva ho do svojho obsahu pre web. Toto slúži na lepšie zobrazovanie príspevku.
Pokiaľ nemáte v príspevku správne kľúčové slovo, stane sa to, že Googlebots prehľadáva váš text a nádje si slová, ktoré považuje za kľúčové. Na základe týchto slov potom zobrazuje vašu stránku na pozíciach, ktoré sú možno až na druhej alebo tretej stránke vo vyhľadávaní. Toto sa vám nemusí veľmi páčiť.
Tento proces funguje takto: Predstavte si, že si pozvete hosťa do domu. Môžete mu povedať, aby sa išiel pozrieť do chladničky na nejaké jedlo. Zároveň veríte, že uvidí váš úžasný jablkový koláč, ktorý ste urobili. Alebo mu ho môžete naservírovať akoby na zlatom podnose s jeho obľúbeným nápojom.
Dobre použité kľúčove slovo vo vašich príspevkoch, je presne spôsob ako naservírovať tieto slová pre Googlebots na zlatom podnose. Dať mu ich doslova pod nos.
Kľúčové slová, ktoré sú dobré?
Je dobré, keď vytvoríte z vášho nádherného pútavého nadpisu vhodné kľúčové slová. Použite ho 2 až 5 krát. Viac NIE! Aj tu platí menej je viac. Použijete ich samozrejem vo vetách vášho krásneho textu. S ľahkosťou! Nemusíte sa obávať. Pomôžem vám. Dáme si aj pár prikládov, ktoré vám pomôžu jednoduchšie pochopiť ako to myslím.
Menej je viac!
Ako to vyzerá v praxi?
Práve ste napísali svoj fantastický príspevok o receptoch vašej babičky na ten najlepší jablkový koláč. Mám pocit, že cítím jeho vôňu až ku mne. 🙂 Ako šťavnatý nadpis zvolíte: Jablkový koláč mojej babičky: Môj obľúbený dezert. Tento titutol mi príde ako skvelý. Už teraz sa mi zbiehajú slinky a zároveň veľmi veľa vypovedá. Je to váš rodinný recept a je váš obľúbený. Teraz pripravme chrumkavé sústo vo forme SEO pre váš príspevok.
Niektoré možnosti kľúčových slov: — Jablkový koláč mojej babičky: Môj obľúbený dezert — Môj obľúbený dezert — Recept na jablkový koláč — Babičkin jablkový koláč
Na tomto mieste je dobré sa zamyslieť čo presne chcete aby ľudia vyhľadávali. Chcete svoj príspevok dostať čím bližšie na vrchol vyhľadavánia.
Prejdime si teraz všetky možnosti:
1. Jablkový koláč mojej babičky: Môj obľúbený dezert – Táto možnosť je príliš dlhá a zbytočná. Ja si myslím, že v takomto dlhom spojení to nebude nikto hľadať. Potrebujeme niečo kratšie. Oveľa kratšie.
2. Môj obľúbený dezert – Ani toto nie je dobrá možnost. Osobne som takto recpet na koláč nehľadala. Hlavne, keď som chcela niečo fakt skvelé. Ľudia budú hľadať niečo konkrétne. Toto je príliš všeobecné.
3. Recept na jablkový koláč – To sa mi páči. Tiež by som to takto hľadala. Je to konkrétne. V Google sieti bude veľmi veľa Receptov na jablkový koláč. Keď si to zadáte do Google Keywords návrhov tak zistíte, že je tam príliš veľa výsledkov. Našlo mi ich až 100 000. Áno dobre vidíte je to šialené číslo.
To je príliš veľa receptov na jablkový koláč. Určite sú všetky skvelé. Vy však chcete aby klienti našli práve ten váš. Váš príspevok by mal vyskočiť na popredných priečkach. Túto voľbu teda opäť nevyberieme lebo je príliš populárna.
4. Jablkový koláč recept starej mamy. Našlo približne 100tis výsledkov, ale nie tieto kľúčové slová je to „jablkové pité starej mamy“ ja síce neviem čo to je, avšak možno by to takto niekto hľadal. A podľa štatistiky je to až neuveriteľných 100tis výsledkov. To je porovnateľné s bodom 3. Treba počítať s tým, že nejaká, nazvyme ju konkurencia, tu bude vždy. Mali by ste však vždy vyhľadávať niekoľko druhov rôznych kľúčových slov. Ak teda niekto hľadá „Recept na jablkový koláč“ alebo „jablkové pité starej mamy“ vaše príspevky sa pravdepodobne objavia.
Niekedy je dobré použiť populárne kľúčové slovo. Je to v poriadku. Veď pravidlá sú dobré vtedy, keď ich viete porušovať.
Príspevok je na webe a nieje na prvej stránke Google?
Publikoval som svoj príspevok. Prečo nie som na úvodnej stránke výsledkov vyhľadávania Google? Čím viac sa váš príspevok zobrazuje v sieti internetu, tým viac odkazov sa zalistuje do jeho spletitých sietí. Veľmi záleží na tom kedy dávate príspevky na internet. Rozhodne je dobrá pravidelnosť publikovania. Avšak platia tiež určité pravidlá. Napríklad na sociálnych sieťach je dobré publikovať v určitých „vyhradených“ časoch. (o tom viac pri konkrétnych sociálnych sieťach)
Dobré kľúčové slovo – čo ak nemám?
Čo ak nemôžem pridať dobré kľúčové slovo?
Pamätajte na toto: Celý váš príspevok nemusí byť napísaný pre SEO. Aj ja občas píšem texty len tak pre potešnie, čítanie a pobavenie. Na také ako odľahčenie. Predstavte si, že ste vo svojej firme zažili veselú príhodu a chcete sa o ňu podeliť s vašimi čitateľmi. Budete riešiť nejaké SEO? Nie. A načo aj? Jednoducho to napíšete a je to.
Nápady na kľúčové slová
Zamyslite sa nad tým čo ľudia vo vašej oblasti podnikania alebo zájmov najviac vyhľadávajú. Tam nájdete správne kľúčové slová. Pár príkladov pre vás:
Ako nastavím email ako šéf (nastavenie programu email) Pinterest Tipy a triky pre blogerov (Pinterest tipy a triky) Ako nastavím wordpress (wordpress tipy a triky) …
Pre používateľov WordPress odporúčam na SEO plugin Yoast.
Tip na záver. Kde používať kľúčové slová:
– v názve príspevku
– v linku (url)
– titul obrázku
– alt tag obrázku
SEO môže vyzerať zložito. Je možno len časovo náročnejšie. Keď sa do toho trošku ponoríte, prídete veľmi rýchlo minimálne na základný princíp. Dôležitý je obsah na vašej stránke.
Píšte pre ľudí nie pre robotov.